Založ si blog

Pochodový kus myšlienok

Základy, na ktorých staviaš sa ti aj tak zrútia. Ľudia, ktorých denne stretávaš, aj tak čoskoro odídu. Jamu pekných náušnic aj tak časom zasypeš. Sny, ktoré nasleduješ, ťa aj tak časom opustia. City, ktoré ťa robia teraz šťastným, aj tak vychladnú. Poznámky, ktoré v školách píšeme, aj tak poputujú do odpadu. Jedlo, ktoré ti tak moc chutí, aj tak skončí v hajzli. Hromada oblečenia, ktoré sa ti vždy tak páčila, ťa tak či tak omrzí. Tých, ktorých si nazýval priateľmi, sa ti pri smrteľnej posteli aj tak neukážu a na spomienky s nimi, aj tak zabudneš. Jediné, čo tu bolo, je a bude sú myšlienky. Myšlienky z tvojej hlavy. Či už krásne naladené alebo chmúrne pesimistické. Vždy tu budú.
Možno sa ti zmenia postoje na život, ale myšlienky ťa urobia osobnosťou, ktorá mu bude čeliť.
Možno ti život skazí ideály, ale ty budeš mať myšlienky, v ktorých budeš ten najúspešnejší človek pod slnkom.
Možno sa ti zhnusí pár ľudí, ale myšlienky ťa od nich odnesú na míle ďaleko.
A aj keby si nevedel, čo so sebou, myšlienky ťa privedú na cestu, ktorá bude patriť iba tebe.
Čo myslíte, prečo spisovateľov pokladajú za múdrych ľudí?
Nie, preto, že prečítali hromadu náučných kníh. Dokonca aj vybrať si z nich to najdôležitejšie, je umenie. Nezjedli všetku múdrosť sveta. Jednoducho vedeli mať správne myšlienky na správnych miestach.
Až príliš často si vtĺkam do hlavy, že myslenie je cesta k zatrateniu, na to, aby som raz takým spisovateľom stala. Všade spomínané myšlienky. Dokážu nám tie naivné dušičky zrušiť a naopak, dokážu v nás vzbudiť, že aj my máme chuť žiť. Dokážu úplne všetko. Pokiaľ ich máme dostatok a dovolíme im to.
Ale prečo na ne zabúdame? Asi sa vďaka našim trápnym snom, úbohým ideálom, zmätkárskym postojom dostávajú do úzadia, kde ich nie je tak dobre vidieť. Sú aj tam, ale nie v tak intenzívnom počte a nie s tak správnou hodnotou. Pre mňa myšlienka = veta, na ktorou sa rada zamyslím.
Chcem sa s vami podeliť o jeden zážitok. Zdravý chalan, ktorému tiahlo na 21 mal na pokeci status: „Nykdo neny dokonaly“. Nehovorím, že by som sa rada nad takou vetou nezamyslela, ale viac ma lákalo zamyslieť sa nad tvorcom tej vety. (nie po obsahovej stránke) Takí ľudia sú asi ťažko retardovaní alebo majú mocný zmysel pre humor. Nielen, že kazia myšlienky druhým ľuďom, ale dokážu mi skaziť dobrú hodinku zamyslenia. Namiesto toho som sa mohla zamýšľať nad zmysluplnejšiu vecou. Ako vidíte, som dosť premýšľavý typ. Nie, že by som si to nahovárala ja sama, ale bolo mi to pár krát povedané.
Venujme sa svojim hlavám, neberme to na ľahkú váhu, pretože je to vlastne jediná vec, ktorú budeme mať vždy pri sebe a so sebou. Tá moja by priam explodovala od potešenia, keby ma niekto citoval, alebo sa stotožňoval s podobnými názormi ako ja. Neviem či neexploduje aj bez toho, ale to hodím do ďalšieho blogu. Tento je na mňa dosť dlhý.

Zážitková párty hra – rekonštrukcia vraždy

14.07.2014

Určite nie som sama, ktorá rieši spoločne s hercami v nejakom krimi seriáli – kto je vrah 🙂 A určite to robia mnohí z vás. Jednoducho z toho dôvodu, aby som sa tak nejak pochválila sama pred sebou :). Predstavte si, že toto máte možnosť zažiť na vlastnej koži. Teda nie riešiť „skutočnú“ vraždu, ale zahrať sa na detektíva a rekonštrukcia vraždy bude [...]

V tejto dobe pero ? Vyberajte si !

25.06.2014

Aké používate pero, zápisník a podobne ? Vzhľadom k tomu, že tieto potrebné veci na písanie tiež patria k určitému vyjadreniu – „kam patrím“, rada sa dozviem, ako sa k týmto veciam staviate vy. Táto téma ma napadla, keď som si spomenula na zapeklitú situáciu. Bola som niečo s našimi podpisovať u notára. Otec niečo podpisoval, a nemal so sebou nič na [...]

Na základe zápachu ?

10.02.2014

Vedci z madridskej Polytechnickej univerzity vyvinuli zaujímavú metódu, ktorá dokáže identifikovať osoby na základe ich telesného pachu . Z publikovaných výsledkov výskumu vyplýva, že chemické látky, ktoré sú súčasťou telesného pachu, sú pre danú osobu charakteristické. Veľkou výhodou biometrie založené na telesnom pachu je, že ide o metódu použiteľnú aj v [...]

Štefan Harabin

Harabin vyzval ľudí, aby išli voliť. Svoj hlas dá Pellegrinimu

28.03.2024 09:00

Podľa Harabina sa Pellegrini prihlásil k častiam programu, ktorý presadzoval v prvom kole.

Vladimir Putin

Rusko nezaútočí na Pobaltie, Poľsko či Česko, je to úplný nezmysel, ide len o strašenie ľudí, tvrdí Putin

28.03.2024 08:00, aktualizované: 08:28

"Voči týmto štátom nemáme žiadne agresívne úmysly," povedal ruský prezident.

Joe Lieberman

Zomrel Joe Lieberman, bývalý demokratický senátor a kandidát na viceprezidenta

28.03.2024 07:42

Vo veku 82 rokov zomrel dlhoročný americký senátor a vplyvná, hoci kontroverzná osoba v rámci Demokratickej strany.

Škola / Školstvo / Žiak /

Školákom sa začali veľkonočné prázdniny, do lavíc sa vrátia o týždeň

28.03.2024 07:30

Veľkonočné prázdniny sú pre školákov posledným dlhším voľnom pred koncom školského roka.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 48
Celková čítanosť: 117793x
Priemerná čítanosť článkov: 2454x

Autor blogu

Kategórie