Správny postoj ku kategorizácii ubytovacích zariadení

25. septembra 2013, andrea88, Nezaradené
 

V mnohých krajinách má klasifikácia ubytovacích zariadení svoje jasné pravidlá.

U nás tiež, ale akosi sa kontrola neuplatňuje. Určite ste sa počas letnej sezóny stretli s tým, že ste sa ubytovali v penziónoch, apartmánoch, alebo hoteloch a všetky vyzerali rovnako. Aj keď kategorizáciu mali podľa ich majiteľov rôznu. Tak ako teda tomu je ?

Penzión musí mať nepretržitú službu ! V zákone sa napríklad uvádza, že penzión je ubytovacie zariadenie dokonca hotelového typu s najmenej piatimi izbami – štúdiami alebo apartmánmi. Hosťom zabezpečuje podávanie raňajok či plnú penziu.

Nesprávnu kategorizáciu uvádzajú majitelia nielen na svojich internetových stránkach, fasádach svojich objektov, ale aj na rôznych navigačných tabuliach na cestách. SOI robí kontroly a toto leto aj upozorňovala často ne nedodržiavanie podmienok legislatívy – s požiadavkami vyhlášky MH SR č. 277/2008 Z. z., ktorou sa ustanovujú klasifikačné znaky na ubytovacie zariadenia pri ich zaraďovaní do tried (ďalej len vyhláška o kategorizácii) a zistiť súčasný stav kvality pohostinských, ubytovacích a doplnkových služieb v súlade s požiadavkami právnych predpisov, platných v oblasti ochrany spotrebiteľa.

Mňa nedávnop potešil šikovný spôsob, ako sa tomu postavil majiteľ ubytovacieho zariadeniawww.penzionhujer.sk, ktoré často navśtevujem. Majiteľ zo svojej stránky stiahol všetky texty a slová typu „penzión“. Problémom však zostal vlastne názov www stránky. Preto vyrobil novu www stránku a ubytovanie ponúka cez webwww.ubytovaniebojnice.eu

Apartmánový dom poskytuje prechodné ubytovanie najmenej v piatich apartmánoch. Musí mať recepciu so zodpovednou osobou, ktorá je k nepretržite dispozícii, podáva informácie, všetky apartmány majú vlastné hygienické zariadenie a kuchynku.

Tak aby sa aj ďalší inšpirovali a dodržiavali ustanovenia zákona.