Má fotoaparát v mobilnom telefóne zmysel?

19. apríla 2012, andrea88, Nezaradené

http://www.mobil.sk/spravy/clanok3914-UVAHA_Ma_fotoaparat_vmobile_zmysel.htm
odporúčam prečítať si tento celkom zaujímavý článok.
Vystriedala som mnoho mobilných telefónov. Nokie, Sony Ericsony, Motorolu, LG…momentálne mi slúži Samsung, ale čo sa týka fotoaparátov, občas podľa mňa nezodpovedá kvalita daným počtom megapixlov. Porovnala som si napríklad Sony Ericson s 2Mgpx fotoaparátom, a novučičký Samsung z 5 Mgpx fotoaparátom a v žiadnom prípade nemôžem povedať, že čím vyšší počet, tým lepší fotoaparát. Stále síce ostávajú mobilné fotoaparátmi na míle kompaktmi, a úžívateľ s veľkou obľubou fotiť – ako napríklad ja, je znechutený so zrnitých a vyšedivených fotografí, je čo zlepšovať. Najdôležitejším prvkom je snímací čip, čím  vyššie je jeho rozlíčenie tým kvalitnejšie fotky odfotíte. A o tom hovorím, nie často to spĺňa požiadavky, nakoľko by mal byť 5 megapixlový fotoaparát lepší než 2. Druhým dôležitým bodom je uhlopriečka snímača. Menej šumu na fotgrafiách bude zabezpečené vtedy, keď bude čip väčší aj rozmermi.