Založ si blog

Zmysel života

K napísaniu tohto článku ma inšpirovala zaujímavá hodina etiky. Som veľmi rada, že som sa prihlásila na etiku, lebo tam vždy rozoberáme dôležité a hlboké témy. Ja som síce len nestranným pozorovateľom a do diskusií sa nezapájam, ale baví ma počúvať názory a pohľad na svet iných ľudí.
Dnes sme sa bavili o zmysle života. Aký má vlastne zmysel, že som tu a teraž? Na čo je to dobré? Čo by som mala dosiahnuť?
Každý človek vidí zmysel života v niečom inom. Pre niekoho sú to materiálne veci ako majetok, peniaze. Pre iného sú najdôležitejší rodina a priatelia. Nájdu sa aj takí ľudia, ktorý nevidia zmysel života v ničom. Tí majú väčšinou depresie, sú agresívny, uchília sa k drogám, alkoholu, cigaretám alebo prostitúcii a v horšom prípade k samovražde. Takí ľudia si myslia, že tým, že ukončia svoj život, všetko sa skončí, zbavia sa starostí a nebudú musieť nič riešiť. Lenže to nie je pravda. Smrťou sa nič nekončí a problémy, zlý psychický stav a ťažkú karmu si prenesú do ďalšieho života. Tým, že pred problémom utečú, nič nevyriešia. Problému sa treba postaviť, prekonať ho. Žiaden problém nie je taký veľký, že by ho človek nezvládol a nevyhnutne sa musel zabiť. Keby ten človek nemal dosť sily a schopností na zdolanie problému, tak by sa ten problém k nemu nedostavil. Vesmír nám nikdy nedáva nezvládnuteľné úlohy.
Ale to sme sa trochu odklonili od zmyslu života. Aký by mal byť zmysel života? Podľa mňa nie je správne, keď niekto vidí zmysel života v materiálnych veciach. Keď pre niekoho peniaze znamenajú všetko, čo bude potom, keď ich stratí? Stratí aj zmysel života.
Pre niekoho je zmysel života rodina alebo priatelia. Podľa mňa nie je celkom správne, keď je niekoho zmyslom života iný človek. Je síce pekné a dobré milovať svojich blížnych, ale nie je v poriadku, keď sa niekto pripúta na druhého človeka. Potom žije jeho život a nie svoj. Nemôžeme byť závislí na niekoho láske a prítomnosti. Každý má svoj život vo vlastných rukách a je si svojho života strojcom.
Rozmýšľala som nad tým, čo je mojim zmyslom života. A prišla som na to, že cesta. Pre mňa je najdôležitejší môj vývoj. Prišla som sem na to, aby som sa učila a zdokonaľovala. Ešte presne neviem, kadiaľ cesta povedie. Ale viem, že bude smerovať za mojim cieľom a tým je stať sa sebavedomou, milujúcou, uvedomelou, odvážnou, múdrou, láskavou a šťastnou bytosťou. To mám pred sebou ešte dlhú cestu:D. Ale viem, že sa mi to niekedy podarí. Na tej ceste by som chcela pomáhať aj iným ľuďom a ukázať im správny smer. Ale zatiaľ je pre mňa najdôležitejšie, objaviť samu seba a brať sa tak, aká skutočne som.

A v čom vidíte zmysel života vy, milí čitatelia?

Zážitková párty hra – rekonštrukcia vraždy

14.07.2014

Určite nie som sama, ktorá rieši spoločne s hercami v nejakom krimi seriáli – kto je vrah 🙂 A určite to robia mnohí z vás. Jednoducho z toho dôvodu, aby som sa tak nejak pochválila sama pred sebou :). Predstavte si, že toto máte možnosť zažiť na vlastnej koži. Teda nie riešiť „skutočnú“ vraždu, ale zahrať sa na detektíva a rekonštrukcia vraždy bude [...]

V tejto dobe pero ? Vyberajte si !

25.06.2014

Aké používate pero, zápisník a podobne ? Vzhľadom k tomu, že tieto potrebné veci na písanie tiež patria k určitému vyjadreniu – „kam patrím“, rada sa dozviem, ako sa k týmto veciam staviate vy. Táto téma ma napadla, keď som si spomenula na zapeklitú situáciu. Bola som niečo s našimi podpisovať u notára. Otec niečo podpisoval, a nemal so sebou nič na [...]

Na základe zápachu ?

10.02.2014

Vedci z madridskej Polytechnickej univerzity vyvinuli zaujímavú metódu, ktorá dokáže identifikovať osoby na základe ich telesného pachu . Z publikovaných výsledkov výskumu vyplýva, že chemické látky, ktoré sú súčasťou telesného pachu, sú pre danú osobu charakteristické. Veľkou výhodou biometrie založené na telesnom pachu je, že ide o metódu použiteľnú aj v [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 48
Celková čítanosť: 118406x
Priemerná čítanosť článkov: 2467x

Autor blogu

Kategórie